Ulbjerg Kirke
I løbet af mellemkrigstiden blev orgelbygningen herhjemme mere og mere præget af inspirationen fra baroktidens instrumenter, både teknisk og klangligt. Det var dog en udvikling der skete gradvist over tid, og man kunne ofte finde træk fra både gamle traditioner og nye impulser i ét og samme orgel.
Orglet i Ulbjerg Kirke repræsenterer, sammen med sit søsterorgel i Lynderup Kirke, denne overgang mellem pneumatik og neobarok.
Orgelkonsulenten beskriver klangen som bærekraftig, glansfuld og mild, og meget behagelig at synge til, uanset om der er mange eller få kirkegængere. Muligvis var intonatøren Theodor Frobenius (1885-1972), orgelbyggeriets grundlægger.